Jorapack Aalter

Naar website

Jorapack, gespecialiseerd in al-dan-niet gepersonaliseerde verpakkingen vooral voor slagers, traiteurs, grootwarenhuizen, buurtwinkels en bakkers was op zoek naar een nieuwe ERP-oplossing.

Ze waren op zoek naar een vrij uitgebreid pakket, die niet enkel hun huidig pakket kon vervangen, maar ook in tweede fase verder kon gaan op vlak van een vlotte warehouse-toepassing via barcodescanning, op vlak van CRM, op vlak van orderingave door de vertegenwoordigers bij de klanten zelf, op vlak van een ERP-driven webshop, enz...

Hun artikels zijn altijd verpakt in dozen, telkens van andere hoeveelheden, en met een stukprijs of prijs per 1000 stuks.

Daarenboven zijn het overgrote deel van hun artikels qua prijzen altijd via staffelhoeveelheden, zowel langs aankoopzijde, als langs verkoopzijde. Via een systeem van vaste prijsregels en marges moest hier een oplossing komen die dit alles een stuk kon vereenvoudigen, m.a.w. een oplossing die tijdsbesparend werkte.

Voor een snelle orderingave moet kunnen vertrokken worden van een bestellijst per klant, vertrekkend van de ooit verkochte artikels aan die klant, en dit met zicht op de historiek per artikel bij die klant (onze module tele-verkoop).

Vooral voor gepersonaliseerde artikels wordt een groot deel van de voorraad hiervan bij Jorapack gehouden (uit plaatsgebrek bij de klanten). Ook dit moet perfect opgevolgd kunnen worden.

Daar hun verpakkingen meestal in aanraking komen met voeding was dus ook lotbeheer en traceability nodig.

Kortom : het was voor hen niet eenvoudig om een ERP-oplossing te vinden die dit allemaal aankon.
Bij EOS en zijn inhoudelijk sterk DIS-pakket was dit er allemaal !

Sommige modules werden nog wat bijgewerkt, een aantal specifieke aanpassingen werden voorzien, en de volledige historiek van de voorbije jaren werd overgenomen (en doet nu dienst o.a. als basis voor hun bestellijsten per klant).

 

Demo aanvragen