Meubelzaken

Receptiecontrole, kwaliteitscontrole en rappels aan leveranciers

Via de module pre-recepties gebeurt de goederenontvangst in 2 stappen : eerst de administratieve verwerking van de leveringsbon van de leverancier, en daarna de fysieke controle door de magazijnier die de goederen controleert op aantal (manco's), op beschadigingen, enz...
Tevens kan hier een specifieke kwaliteitscontrole op voorzien worden.

Bij verschillen tussen de administratieve receptie en de vaststellingen door de magazijnier wordt automatisch een 'rappel aan leverancier' aangemaakt, met een document die kan gemaild worden naar de bewuste leverancier, en die dus dan verder opgevolgd kan worden.

Hetzelfde systeem bestaat bij het vaststellen van prijs- of kortingsverschillen op moment van 'controle aankoopfacturen'. Hier wordt dan automatisch een 'rappel aan leveranciers voor prijsverschillen' aangemaakt, die ook verder opgevolgd kan worden (ot bvb. ontvangst van de juiste creditnota).

Ook gewone rappels aan leveranciers omdat de gevraagde leveringsdatum overschreden is, bestaan natuurlijk ook binnen onze ERP oplossing.

 

Deze module gebruikt u voor de administratieve verwerking van foutieve of beschadigde leveringen. Zo regelt u efficiënt de opvolging van deze probleemgevallen bij de leverancier. Er bestaan ook aparte rappels voor leveranciers die te laat leverden, of voor leveringen met prijsverschillen.

Vragen?

Heeft u vragen of wenst u een vrijblijvende offerte? Laat het ons weten via onderstaand formulier. Wij contacteren u eerstdaags.

Demo aanvragen