Ontbijtsessie : donderdag 24 januari 2019 - 08:15 - inschrijven

Technisch materiaal

Sectorspecifieke oplossingen voor technische groothandels


Naast de reeds uitgebreide functionaliteit van het DIS ERP pakket en de DIS Opties (zie hiernaast) werden ook onderstaande items standaard voorzien :
 

Technische gegevens per artikel

  • Bijhouden technische gegevens per artikelsoort
  • Uitgebreide omschrijving per artikel voor gebruik op offertes en orderbevestigingen
  • Uitgebreide technische omschrijvingen per artikel
  • Integratie van foto’s en technische tekeningen
  • Linken vanuit het pakket naar de productfiches van de fabrikanten

Automatische prijsbijwerkingen

Diverse mogelijkheden zijn voorzien binnen het pakket om ervoor te zorgen dat alle prijzen (aan- en verkoopprijzen) continu up-to-date gehouden kunnen worden.

Offerteopvolging, ondersteund door geïntegreerde CRM

Opvolging van belangrijke offerten door het historisch bijhouden in een chronologisch overzicht van alle acties en info's inzake die offerte, ingebracht zowel door de vertegenwoordiger als door de commerciële binnendienst. Deze acties en info's kunnen gaan over gevraagde extra aanpassingen aan de offerte, besprekingen en het resultaat ervan, gevraagde varianten, enz. Dit alles kan resulteren in een wekelijkse lijst ter opvolging van de belangrijke offerten voor het management en de diverse vertegenwoordigers. met als enige bedoeling : meer offerten effectief binnenhalen !

Non-stock artikels - meerdere vestigingen

  • Instelbaar per vestiging indien een product al-dan-niet een stockartikel is.
  • Automatische doorbestelvoorstellen op moment van noteren van het order, met een blijvende interne koppeling naar het juiste klantenorder.
  • Etiketten afdrukken bij de ontvangst, met eventuele vermelding van order- en klantgegevens.
  • Automatische magazijntransfervoorstellen op moment van noteren van het order in een deelmagazijn, met reservatie, indien hert artikel een stock-artikel is in het hoofdmagazijn.

Gebruik van diverse artikels

  • Bij gebruik van een divers artikel : opgave van de leverancier, de referentie van de leverancier en de kostprijs tijdens het aanmaken van offerten (terwijl de informatie toch opgezocht werd).
  • Automatische doorbestelvoorstellen op moment van noteren van het order, met een blijvende interne koppeling naar het juiste klantenorder.
  • Etiketten afdrukken bij de ontvangst, met eventuele vermelding van order- en klantgegevens.
  • Apart stocksysteem voor die diverse artikels, ook geïntegreerd in de inventarisprocedure.
  • Verkoop van 'vrije' voorraad van diverse artikels.

Gestructureerde artikelomschrijvingen

De mogelijkheid bestaat om via een 'automatische samenstelling' ervoor te zorgen dat de artikelomschrijvingen telkens op dezelfde gestructureerde manier opgemaakt worden, bvb. op basis van merk, type, afmeting, beschrijving en eventueel kleur.
Geef toe : een 'nette' overzichtelijke offerte nodigt zichzelf uit tot een bestelbon.

Barcodescanning aan toonbank

Doorheen het gehele TECHDIS pakket, in alle schermprogramma's, kan men perfect werken via de barcode van een artikel i.p.v. via de artikelcode. Dit wil dus zeggen dat je overal - zomaar standaard - met een keyboardwedge scanner kan werken. Dus zeker ook bij de registratie van afhalingen aan de toonbank. Dit werkt meestal sneller en er worden minder fouten gemaakt.

Barcodescanning in het magazijn

Onze warehouse-modules zorgen voor de registratie en sturing van alle magazijnactiviteiten. In deze geïntegreerde WMS-modules bestaan 2 mogelijkheden : gewone real-time registratie (en controle) via scanning, ofwel een compleet taakgestuurde real-time WMS.

Koppeling webshop

  • artikelgamma met foto’s en technische gegevens
  • bijhouden logingegevens van klanten
  • prijzen en kortingen
  • promoties
  • overzicht van lopende offertes
  • overzicht van orders
  • verwerken van de webshop-orders

Verrekening bijzondere bijdrages

  • automatische verrekening van recupel, bebat, e.a.
  • nieuwe tarieven mogelijk vanaf datum

Garantieopvolging per artikel

  • complete historieken (wie kocht wat wanneer)
  • bijhouden serienummers
  • garantieperiode instelbaar per artikel

Retourcontrole en -opvolging

Geeft u een teruggave in van een klant ? Dan wordt via uw keuze van de retourcode al-dan-niet de stock bijgewerkt. Bij de retourcode ‘omruiling’ wordt een openstaande omruilbon opgemaakt. Bij de retourcode maakt het programma een negatieve leveringsbon en creditnota aan, met een verwijzing naar de oorspronkelijke levering en de reden van de teruggave. De module controleert ook automatisch of de klant het geretourneerde product wel degelijk in de opgegeven periode heeft aangekocht en aan welke prijs.
(Misschien was het wel in promotie op dat moment en krijgt de klant meer terug dan hij er origineel voor betaalde ?)

Rappels aan leveranciers

Deze module gebruikt u voor de administratieve verwerking van foutieve of beschadigde leveringen. Zo regelt u efficiënt de opvolging van deze probleemgevallen en afregeling bij de leverancier.
Er bestaan ook aparte rappels voor leveranciers die te laat zouden leveren, of voor de opvolging van vastgestelde prijs- en kortingsverschillen.
 

Klanten binnen de sector

Vragen?

Heeft u vragen of wenst u een vrijblijvende offerte? Laat het ons weten via onderstaand formulier. Wij contacteren u eerstdaags.

Demo aanvragen